Середа, 23.08.2017, 09:02
Вітаю Вас Гість | RSS

Управління освіти і науки
Білоцерківської міської ради
09107, м. Біла Церква,  вул.  Тараса  Шевченка,122
т/ф (04463) 5-30-51, 5-30-52
E-mail:  bcnmc@ukr.net




















 

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Офіційно
Головна » 2015 » Жовтень » 28 » Світ музею для дошкільнят
07:10
Світ музею для дошкільнят

Світ музею для дошкільнят

Музейна педагогіка – це нова галузь педагогічної науки, яка набуває великої популярності в системі дошкільної освіти. У дошкільних навчальних закладах створюються міні-музеї, розробляються музейні програми та методичні рекомендації, проводяться фестивалі, конкурси.  Як свідчить досвід, це надзвичайно цікава та корисна наука, яка надає широкі можливості для навчання, виховання та розвитку дошкільнят.

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України «Щодо впровадження музейної педагогіки в навчально-виховний процес» від 03.02.2014 №1/9-83 в дошкільному навчальному закладі № 31 «Незабудка» Білоцерківської міської ради Київської області в кожному груповому приміщені були створені міні-музеї одного предмета.

Міні-музей – це  особливий розвивальний простір, створений з метою долучення дитини до історії, світу мистецтва, розширення її культурного й національного світогляду, формування життєвої компетентності; це куточки, які, окрім «музейних експонатів»,  містять роботи дітей і батьків.

У ДНЗ № 31 функціонують міні-музеї різного спрямування: міні-музей зерна, ляльки, транспорту, книги, насіння овочів, дерев’яної іграшки, міні-музей «Українські обереги», «Курочка ряба», «Мій веселий дзвінкий м’яч» тощо. Міні-музей дає змогу збагатити дітей враженнями від предметів, яких вони ніколи не бачили та й не могли бачити в побуті, розширити їхній кругозір, сформувати системне уявлення про світ.

З метою виховання патріотично спрямованої особистості дошкільника за участю педагогів, дітей та їхніх батьків в дошкільному закладі створений також Краєзнавчий музей, завдання якого формувати в малечі поняття «історія» на прикладах історичного минулого України та історії рідного міста, позитивне ставлення до культурної спадщини українського народу, до його звичаїв і традицій, ознайомлювати з природою рідного краю з її багатством та особливостями, розвивати інтерес до експонатів музею та формувати розуміння музею як зберігача предметів культурно-історичного значення.

Експозиція музею включає  5 розділів: «Рідне місто моє – Біла Церква», «Українська оселя», «Бабусине подвір’я», «Природа рідного краю», «Народні ремесла». План роботи Краєзнавчого музею передбачає використання ефективних та цікавих форм і методів для залучення дошкільників до музейної педагогіки, зокрема: оглядові та тематичні екскурсії, творчі зустрічі, міні-бесіди про експонати, інтегровані заняття, театралізовані дійства. Роботу з дітьми в Краєзнавчому музею включено до розкладу занять та проводиться  один раз на тиждень. У музеї проводяться також заходи для батьків вихованців: семінари-практикуми, майстер-класи, родинні свята.

Творчі напрацювання педагогів ДНЗ № 31 розмішені  на веб-сайті Краєзнавчого музею та представлені на сторінках фахових видань «Дитячий садок. Фантазії вихователя» та «Вихователь-методист». Колектив дошкільного закладу нагороджений дипломом за ІІІ місце в конкурсі журналу «Вихователь-методист» «Музейна педагогіка в дошкільному закладі». У вересні 2015 року вихователь-методист Самаріна В.В. взяла участь у ІV Всеукраїнському фестивалі «Музей і діти: дитячі програми, центри, музеї» у Дніпропетровську. На фестивалі колектив дошкільного закладу був нагороджений дипломом лауреата, а матеріали занесені до каталогу музеїв, які брали участь у фестивалі.  

У жовтні на базі дошкільного навчального закладу пройшов семінар-практикум для вихователів-методистів міста з теми «Музейна педагогіка в умовах сучасного дошкільного закладу». У рамках методичного заходу обговорювалися проблеми впровадження музейної педагогіки в практику роботи дошкільних навчальних закладів, зокрема організація міні-музеїв у дошкільному закладі, їх тематика, алгоритм створення та забезпечення функціонування, форми роботи з дітьми та батьками в міні-музеї.

Переглядів: 1388 | Додав: Redaktor | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: