Відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти важливою умовою ефективності дошкільного виховання є єдність виховного процесу та розвитку дитини, що полягає в орієнтації на особистість, її вікові й індивідуальні особливості. Мовленнєвий розвиток дитини є одним із важливих чинників становлення особистості в дитинстві. Під час навчання дітей дошкільного віку читання за авторською методикою Л. Шелестової «Розвивальне читання» розвиток малят (інтелектуальний, мовленнєвий, чуттєвої сфери, сенсорики, моторики тощо) поєднується із задоволенням їхніх потреб та інтересів, а отже, викликає позитивні емоції. Перед дітьми не ставиться завдання якнайшвидше оволодіти технікою читання, а завдання вихователя – викликати позитивні емоції, радісний настрій, бажання виконувати ігрові вправи. Діти виконують пізнавальні завдання, використовуючи різні види діяльності (малювання, ліплення, конструювання, аплікація, співи, танці).

З метою узагальнення та поширення досвіду педагогів-дошкільників міста з проблеми ефективного розвитку дітей під час навчання читання розроблено 5 навчально-методичних посібників «Розвивальне читання за методикою Л.Шелестової». Посібники містять методичні рекомендації для батьків, вихователів, вчителів-логопедів щодо використання навчально-розвивального посібника Л.В.Шелестової «Вчимося читати» у роботі з дітьми дошкільного віку; перспективне планування занять з навчання читання дітей різних вікових груп, починаючи з 3-х років, орієнтовні розробки комбінованих та інтегрованих занять з дітьми дошкільного віку. До уваги батьків і педагогічних працівників пропонується робочий зошит для закріплення у дітей навичок читання, набутих під час організованих занять. Посібник було презентовано під час семінарів-практикумів для вихователів-методистів та вихователів, на батьківських конференціях у дошкільних закладах міста.
Отже, впроваджуючи в освітньо-виховний процес авторську методику Л.В.Шелестової «Розвивальне читання» педагоги дошкільних навчальних закладів міста Білої Церкви виконують основне завдання дошкільної освіти: всебічний розвиток особистості та формування позитивної мотивації діяльності. А навчально-методичний посібник «Розвивальне читання за методикою Л.Шелестової» – це добрий порадник для педагогічних працівників дошкільної освіти, який доводить, що навчити дитину читати за авторською методикою – легко, просто і цікаво, адже вона відповідає віковим та індивідуальним особливостям, її уподобанням, можливостям, співзвучна з її внутрішнім світом. |